FIRST DAY OF EID 2008

First day of EID 2008.



Morning 8.15 am to 9 am : Aidilfitri prayer with Johan at nearby Mosque in Permas Jaya.



First House 11 am to 12.30 noon : Hj Omar house at Kampung Kurnia, Kebun Teh JB.



Second House 1 pm to 3 pm : Mak Yom house at Taman Universiti.



Third House 3.30 pm to 5 pm : Kak Normah house at Taman Perling, JB.



Then back home. At 5.30 pm Abdul Razak and family (mama long friend) from Bandar Penawar visit us.



nak g sembahayang sunat aidilfitri kat mesjid pj
JHK 42 pun g sama
JBJ 42, JKJ 979 n JEN 42 kena tinggal
mimi n 3 anak, kimi n snowy masih dalam kurungan

mana Johan ne tak siap2?
dah pukul 8.15 ne

bawak kereta cermat2 tau!
ramai orang nak g sembahayang kat mesjid
tapi yang paling ramai mat bangla
asssalamualaikum
gua dah balik sembahayang

salam
nak keluar nak keluar
berapa agaknya ayah n mama n along nak bagi duit raya jap lagi?
releks aja pn salamah?
hehehe.... nak duit raya ya?
angah mana??? ooo kat melbourne........

tak bagi2 duit pun lagi!
wa ingat lu mesti dapat banyak
along mesti potong pasal gua ada mintak topup in advance
angah oh angah kita orang nak dapat duit raya!
duit pun tinggal sikit aja
anak2 bukan nya tau
jimmy oh jimmy
ini lah balasannya bila aku selalu tak balik rumah agaknya
hari raya kena kurung pulak
mimi
mana anak2 aku ne? tak nak susu ke?

anak2 mimi pun kena kurung
snowy
bestnya aku bebas
snowy n kimmy
kimmy
aku pun best juga tak kena kurungaku memang suka driving walaupun belum ada lesen
beli petrol aja............

beli petrol kat shell (dulu projet) stesyen minyak petronas kat pj tutup sempena hari raya
yang hijau ke yang orange?
oooooo yang hijau rupanya
bila nak penuh ne?
dulu sebelum petrol turun full tang harganya rm150
tapi sekarang cuma rm126 aja
hj omar yusof (abg yang tertua sekali)
umur pun dah 82 tahun tapi masih sehat
semalam long rebus ketupat 150 biji tau!
long pun ada pelihara kucing
kak leha isteri long omar
sangat rajin dan pandai masak
jamuan yang dihidangkan
ada ketupat, sambal goreng, lodeh, kuah kacang, ayam masak merah
rendang daging, kurmak daging dll
macam2 ada
makan puas2 tau!
perut pun lapar
memang nak makan puas2
makan jangan termenung
teringatkan angah kat melbourne ke?
engkau oranglah yang pertama datang rumah long pagi ne tau!
gua mau dua ketupat tau
cepat sikit la, gua dah tak sabar ne
sedapnye
dah habis makan tapi yang ne jamah aja
yang dua orang ne lom abis2 lagi makan ke?
nama kita stokin
sebab kita suka bersepah2 diaorang pun pindahkan kita kat taman universiti
peace
lu dapat berapa?? cakap!
tak abis2 message hari raya ne
lily nak g umah mak yom tau
lily datang tengahari tau
teringat masa dulu2
2 + 4 -1
sedih juga sebab angah tak de
yang kat belakang tu bukan paham hati orang tua
maaf zahir dan batin
sama2
berapa agaknya ne?
along n mama bagi gua duit raya
mama n along pun bagi gua
yang ne untuk angah
angah...............
jom kita bergerak!
abang yang tersayang
susah senang ditanggung bersama
bila agaknya gua dapat masuk askar
suka duka sama2 diharungi
kat umah mak yom taman universiti
nape pulak baju azuha ne sama warna
dah kenyang la
omel oh omel
shahreen oh shahreen
akeem oh akeem
kita g umah kak normah pulak kat tmn perling
ok!
dah kenyang sangat gua ne
sama lah gua
lebih baik wa tidur aja





















0 comments: