JEN 42

Pagi ne, JEN 42 kena tolak lagi setelah 3 hari tak berjalan. Seperti biasa Johan dan Along dan ayah yang menolaknya keluar. Pinjam jumper wire dari uncle Toh dan ok lah dia, Pas tu ajak Along dan Mama g UDA jumpa uncle Tan pasal Syarikat Hi Time Event yang dah kena komplin dengan Company Secretary. Pas tu g Company Secretary Office kat Jalan Giam Kebun Teh. Selesai masalah g Taman Dahlia nak cari kak Nurul bekas pekerja Uncle Tan yang sama2 jadi Pengarah syarikat. Dia dah berpindah ke Taman Cempaka. Pergi keTaman Cempaka jumpa kedai dia tapi dia tiada dikedai. Ambil no hp dia dari pekerja kedai tersebut.

Selepas itu jalan2 sampai kestesyen keretapi Kempas. Tujuannya nak tengok2 tanah Cikgu Zainal adik beradik. Tanahnya luas tapi semak samun dan minat kurang untuk tinggal disitu. Selepas itu balik ke PJ. Dalam perjalanan pulang singgah di Seri Alam, tengok tempat kerja baru Along. Sebelum sampai rumah singgah dipasar TS Mart PJ untuk membeli sayur dan ikan. Sampai rumah jam 2 petang.

Hari panas dan cuaca baik dan kerja2 menjemur baju dibuat oleh Along.
Yang lain tido dan bermain dengan anak2 kucing yang telah ditempatkan diluar. Rumah kemas bersih oleh kerana Along sangat rajin.

Pada sebelah petang angkat pasir bersama Johan untuk ditambakkan di tempat2 yang berlubang2 di dalam dan diluar rumah. Pn Salamah sedang memasak pada masa ini. Rajin sungguh dia hari ini.


ANAK2 KUCING YANG COMEL

LAZY

HAPPY

NOISY

0 comments: